Feedback en reflecties

Op deze pagina van de website vind je feedback en reflecties van verschillende opdrachten binnen leerjaar 2. 

Feedback maatschappelijk onderzoeksverslag keuzedeel semester 1.

Hierboven zie je reflectie vanuit de docente; Marinka Schotman op het onderzoeksverslag dat ik samen met Tom Niesink heb gemaakt. Je kan zien dat wij het op twee bepaalde gebieden niet hebben gehaald. Ik en Tom waren vergeten dat we allebei een eigen inleiding hadden moeten schrijven en dit hadden we eerst niet gedaan. Maar het belangrijkste was dat we de methode en resultaten verkeerd erin hadden gezet. De insteek was juist alleen hadden we duidelijker moeten aangeven hoe het beweegprogramma was afgeleid uit ons vooronderzoek en wat onder welk kopje moest. Kortom; het scherpstellen van wat er gevraagd word.

Professionele ontwikkeling

Voor mijzelf was deze feedback een belangrijk leermoment, ik ben namelijk wat slordig als het gaat om het duidelijk begrijpen wat er nou uiteindelijk op papier komt te staan. Het is belangrijk dat ik de toekomst bekijk wat er in het beoordelingsformulier staat voordat ik hem inlever en überhaupt tijdens de opdracht zelf. Het monitoren van mijn voortgang en daarbij de opdracht scherp houden kan beter. 

Handig voor mijzelf is dat ik de bovenstaande vaardigheden (goed lezen en interpreteren) meeneem naar het 3de jaar en in de toekomst zodat ik later, als ik als projectleider binnen een organisatie ben en zelfstandig aan de slag kan gaan, ik goed begrijp wat er van mij gevraagd wordt en wat er uiteindelijk op tafel moet komen. Als ik dit niet zou doen, zou ik kunnen gaan zwemmen of een compleet verkeerd eindproduct afleveren.


Feedback stage Regio Zwolle United semester 1

Tijdens mijn stage bij RZU heb ik een aantal feedback momenten gehad. De een wat formeler zoals het tussentijdse evaluatiegesprek en het afrondingsgesprek en de andere wat kort en krachtiger tussen door. Daarbij kwam naar voren dat ik binnen dit project wat eerder zelf achter dingen aan moest gaan inplaats van het maar afwachten van reacties van mensen. Ook heb ik als feedback te horen gekregen dat er minder tijd is dan dat we dachten. Toen we eenmaal onze prioriteiten in het begin gehad hadden, dachten we daarna dat het dan voor een tijdje wel goed zou zijn maar dit werkte ons juist tegen. Als laatste was het voor mij van belang dat ik mijn faalangst aan de kant moet leren zetten omdat ik juist goed kan presenteren en me kan laten gelden en minder snel ergens bang voor hoeft te zijn. Dit was voor mij apart om te horen omdat ik zulk soort feedback nog nooit eerder heb gehad. Al deze feedback was weer erg handig omdat ik dus zowel persoonlijk als inhoudelijk veel heb opgestoken.

Professionele ontwikkeling

Wat ik meeneem naar volgende projecten in toekomst is dat ik het erg van belang vind om een juiste partner te hebben met wie je het samen oppakt. Als je zowel serieus als informeel het goed kan vinden met elkaar is dat een heel groot stuk van traject. Ik probeer ook in het 3de en 4de jaar ervoor te zorgen dat als ik samen werk, ik een geschikte partner uitzoek. Op inhoudelijke kwaliteiten gezien heb ik gemerkt dat ik nogal graag naar de voorgrond kruip op het gebied van actie ondernemen en bepaalde activiteiten of opdrachten op mij pak en ze graag uitzet over mensen. Met name is mijn leiderschap kwaliteit erg naar voren gekomen binnen dit project, terwijl ik er niet erg van bewust was dat dit in mij zat. 

Professioneel heb ik gezien dat mijn communicatie met derde partijen en betrokkenen goed is en dat als er wat is ik aan de bel kan trekken. Ik hoop mijzelf op het gebied van scherpte te kunnen blijven verbeteren en dit later mee te nemen naar mijn werkveld als ik ergens aan de slag ga waar veel deadlines aan verbonden zitten en natuurlijk in toekomst binnen mijn opleiding.


Feedback Beweegpracticum (train de trainer) semester 1

In semester 1 hebben ik en mijn stagegenoot ons beweegpracticum gepresenteerd aan de klas, ook wel het train de trainer concept genoemd. De feedback die we kregen van ons docent was helder en begrijpelijk. We hadden namelijk voor practicum te veel tijd genomen waardoor de activiteiten van het train de trainer concept niet aan alle deelnemers juist konden presenteren, we hebben meegekregen dat we dus strenger op de tijd moesten letten en hierbij vooraf een beter plan hadden moeten opstellen. De activiteiten waren leuk en passend bij het train de trainer concept alleen vergaten wij tijdens het beweegpracticum korte momenten met de deelnemers te nemen om telkens te evalueren wat we nou eigenlijk aan het doen zijn en waarom. Waarbij we de vragen steeds bij hen neer legde en de essentie van de activiteit voor de trainer uit te leggen, dit kwam niet duidelijk en vaak genoeg naar voren.

Professionele ontwikkeling:

Wat ik heb geleerd is hoe ik de tijd beter kan indelen en realistische planningen kan maken, wat me zal helpen om mijn studie en andere bezigheden daarnaast goed te combineren. Ook als ik later aan de slag als projectmanager wil en ik dagprogramma's moet maken. Het elke keer kort evalueren van activiteiten zorgt ervoor dat als ik dat later moet doen bij mijn doelgroep of mensen die ik les geef, ik ze er duidelijk bewust van maak waar wij mee bezig ben. Het verbeteren van mijn communicatie, vooral in het duidelijk uitleggen van activiteiten aan anderen, is belangrijk voor samenwerking en instructie op later in mijn werkveld. Ik hoop deze activiteiten in mijn praktijk werkveld en in het 3de en 4de jaar mee te kunnen nemen, zowel als mijn vaardigheden met het voor de klas staan en deze angst te overwinnen.


Website Sportkunde profiel - Mees van de Kuil - S1169794
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin